Nexus TJI







Krdsed van...?
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A nagyvilgbl
 
 
Cikkek
Cikkek : Interwiev mg a 'Genessis-idkbl'

Interwiev mg a 'Genessis-idkbl'

  2007.08.03. 16:42


Egy interj az SG.hu-oldalrl, mg 2004-bl. Az ujsg az Imeprium Galactika fejlesztit krdezte ki. me az eredmny':

"Taln nincs is olyan, magra valamit is ad magyar jtkos, aki ne jtszott volna az Imperium Galactica sorozat els kt rsze kzl legalbb valamelyikkel. Az akkor mg a Digital Reality neve fmjelezte komplex rstratgia risi sikert aratott, nem csak kis haznkban, hanem vilgszerte is. s most kszl az Imperium Galactica 3. Nyilvnval, hogy az eldk magasra tettk a lcet, de a sorozatot tvev Philos Laboratories nem ijed meg az elvrsoktl, st! Napjaink leghresebb magyar fejlesztgrdja mg egy fokozattal feljebb kapcsol, s egy olyan IG3-at akar letenni az asztalra, ami nem hogy az eddigi magas sznvonalnak megfelel, de a nemzetkzi porondon is etalonknt vonulhat be a mfaj krniksknyvbe. Az albbi interjbl jabb rszleteket tudhattok meg, hogyan is kpzelik megvalstani mindezt a Philosnl, elszr azonban ismerkedjetek meg a cg kt munkatrsval, akik a krdsekre vlaszoltak:

Nyulszi Zsolt

Nyulszi Zsolt vagyok, rviden: Nyl. Korbban knyv formban megjelen szerepjtkokat ksztettem, fantasy s sci-fi regnyeket rtam. Az eredeti szakmm a rendszertervezs s programozs. 1983 ta llok kapcsolatban a szmtgpekkel... gy a szmtgpes jtkokkal is. Jelenleg az IG3 tervezsn dolgozom.

Kedvenc jtkaim: Elite, Panzer General 2, Estern/Western Front, Sim City sorozat, Age of Empires. Ja s az Utopia - bszke is vagyok, hogy vgeztem mr a vilgranglistn 6. s 8. helyen is. :)

Hanula Zsolt (Hancu)

A fiskola befejezse ta (ahol egybknt software engineerknt vgeztem) a jtkiparban dolgozom. Game related journalist voltam, majd fszerkeszt Magyarorszg egyik legnpszerbb gamer magazinjnl, a PC ZED-nl. A Philoshoz tavaly tavasszal kerltem, elszr az Alcatrazon dolgoztam, majd az IG3 project beindulsakor a jtk lead designere lettem (vicces szituci, hogy a msodik rszrl mg review-t rtam, a harmadikat meg n tervezem :) ). Egybknt a kaland- s stratgiai jtkok a kedvenceim, hogy nv szerint is megemltsek prat: Heroes of Might and Magic, Worms, Monkey Island, a rgi Sierra-fle grafikus kalandjtkok, Sid Meier's Pirates!, Final Fantasy, etc. etc. etc.



Honnan jtt az informci, hogy az Infogrames nem tervezi az Imperium Galactica sorozat folytatst? Mirt dntttetek gy, hogy ha k nem, nektek el kell ksztenetek az IG3-at?

Rgta j kapcsolatban vagyunk az Infogrames-sel, s termszetesen ms kiadkkal is. Egy killts utni partin beszlgettnk velk, s ott merlt fel a tma. Megemltettk, hogy nem kvnjk folytatni a jtkot. A Philos hossz trgyalsok utn megvsrolta a jogokat, gy tovbbra is magyar fejlesztk dolgozhatnak a jtksorozaton.

Mennyiben tmaszkodtok a nagysiker eldkre az Imperium Galactica 3 fejlesztse sorn?

Az IG3 a mai elvrsoknak megfelel 3D-s megjelents jtk lesz, a trtnet a kzeljvbl indul, s fhst a jtkos irnythatja, s az ltala vezetett hadiflotta csatit mutatja be. Az IG3 nem trtneti, technikai rszleteiben tmaszkodik az elz kt rszre, hanem inkbb koncepcijban. (termszetesen a mai elvrsoknak megfelelen ksztettk)

    
Pontosan milyen stlus jtk lesz az IG3? gy rtem, mennyire csszik t taktikai stratgiba a jtkmenet birodalomptgets helyett?

A jtk sorn a hangslyok tkerlnek egyik elemrl a msikra, amit egyrszt a kzssgi ignyek, msrszt a feltrult lehetsgek hatroznak meg. Ha a jtk stlust definilni akarnnk, akkor taktikai-stratgiai jtkot runk. Alapveten a jtkos stlustl fgg, hogy milyenknt jtsza vgig. Kpzeljnk csak el egy arany kzputat a Homeworld s az Imperium Galactica II. kztt. Na ez lesz az IG3!!!

Egyltaln hogyan zajlik majd a jtk, mennyit fogunk eltlteni az rcsatkkal, mennyit a kolonizcival, a kutatssal, s milyen egyb "dolgunk" lesz mg?

Minden kedves jvendbeli jtkost megnyugtathatok, hogy a jtk sorn mindenre lesz idnk: kolnikat pthetnk, birodalmakat hozhatunk ltre, idegen technolgikat szerezhetnk meg, fegyvereket ksrletezhetnk ki stb. Hrom fle kolnink lesz: tudomnyos laboratrium, ipartelep, s katonai bzis. A jtkos maga dnti el, milyen kolnit pt, valamint hov pti azt a kolnit. Tmegek lnek a kolnikon, m ha valaki jelents cselekedetet hajt vgre, kiemelkedhet. Ebben az esetben mr teljesen nll NPC-krl beszlhetnk, akik klnbz kpessgekkel rendelkeznek (tudomnyos, mrnki, katonai) Jelents a szerepk, hiszen segtsgkkel hatkonyabban lehet megoldani a rnk vr feladatokat. :)


Kln kiemelttek a trtnet fontossgt, meslntek a cselekmnyrl bvebben is?

Mivel a jtk maximlisan sztorikzpont, ezrt nehz lenne nyilatkozni a trtnetrl anlkl, hogy lelnnk a ponokat. Annyit mindenesetre elmondhatok, hogy fordulatos, izgalmas jtkra szmthatunk, ahol a soksznsgrl a trtnet prhuzamos mellkszlai gondoskodnak.

Lthatunk majd az IG-ban s az IG2-ben mr megszokott minss s mennyisg filmbejtszst az IG3-ban is?

Az E3-on mr beigazoldott, hogy az engine olyannyira ltvnyos, hogy mr most filmminsgnek mondhat. Ezrt amit tudunk, igyeksznk a jtk 3D-s motorjval lejtszott mozikkal megvalsitani, br lesznek kiemelkeden j minsg renderelt animcik is. Tudjuk, hogy minden fejleszt arra hivatkozik, hogy az engine-je elegend a ltvnyos movie-hoz, de esetnkben ez igaz is - majd megltjtok ti is, s rjttk.


Hogyan kerlt a csapatba Nyulszi Zsolt (akinek egybknt nagy rajongja vagyok)? Mi az feladata a fejleszts sorn? Ms projektekben is segdkezni fog, vagy csak az Imperium Galactica III-ra szl a megllapodsotok?

Amikor errl krdeztk, azt felelte, hogy a jtkok jvje a szmtgp, ezrt aki jtkokkal akar foglalkozni, annak itt a helye. Amikor megmutattuk neki, mit tud az IG3 engine-je mindenron foglalkozni akart a jtkkal. Hogy mi az feladata? A jtk megtervezse: a sztori megrsa s a jtk hangulatnak megteremtse, a szablyrendszer, vagyis a logikk s algoritmusok kitallsa, valamint az AI megtervezse. A jvbe tekintve csak annyit mondhatok, hogy Nyulszi Zsolt maradni fog a Philosnl mindannyiunk nagy rmre.

 Milyen tulajdonsgok alapjn klnbznek majd az rhajtpusok egymstl? Nhny pldt emltentek?

Habr az rhajk t nagyobb hajosztlyba sorolhatk, a jtkban minden egyes haj egyni (szabadon konfigurlhat). A hajk kpessgeit egynileg lltjuk ssze (lehetnek lassabbak, gyorsabbak, eltr mdon kpesek kitrni a lvsek ell, fegyverzetk irnyulhat a rombolsra, megbntsra, valamint az erpajzsok lebontsra).

Mit rtettetek azon, hogy a kutats s a fejleszts j koncepcijval tallkozhatunk majd? Hogyan lehet majd megszerezni, illetve hasznostani az idegen technolgikat?

A megszokottl eltrek lesznek az erforrsok, az sszes projekt relis s hihet id alatt zajlik majd le. (pl. egy komolyabb kutats akr 20-30 vig is eltarthat.) Az idegen technolgikat a kldetsekben lehet megszerezni. (ill. tulajdonkppen a "csatkban", csak a kldetsek egy rsze csata nlkl is megoldhat) Hasznostsuk a kvetkezkppen trtnik: tudsaink megfejtik, elemzik ezeket a technolgikat (zskmnyolt berendezseket) egy-egy ltalunk elindtott kutatsi projekt keretben. Ahogy a projekt zajlik, elllnak olyan elmletekkel, mely elmletekre alapozva a mrnkeink jabb technolgit fejleszthetnek ki. (amiket mr mi is tudunk hasznostani, s ebbl a technolgibl kszlnek el azok a berendezsek, amelyekbl az rhajinkat felszereljk)

   Milyen lesz a 6 idegen faj, s miben klnbznek majd (illetve az ket irnyt Mestersges Intelligencia miben viselkedik majd msknt)?

Erre a krdsre sokoldalnyi dokumentci lenne a vlasz, ezrt csak irnyvonalakat tudunk mondani: a fajok klsejkben, viselkedskben, kultrjukban hihetek lesznek, hiszen meg kell felelnik annak a kvetelmnynek, hogy ez egy tudomnyos, fantasztikus jtk. :) A klnbz fajokhoz tartoz mestersges intelligencia egszen msknt reagl ugyanazokra a helyzetekre, s termszetesen a jtkos feladata lesz majd kiismerni az idegen fajokat s visekedsket.

Mennyire lesz lineris a jtkmenet?

Tulajdonkppen ez csak a jtkos stlustl fgg: aki csak a kldetsekre s a trtnetre sszpontost, annak elgozsokkal s dntsi helyzetekkel teli lineris jtkmenet lesz. Az, aki inkbb a stratgira (birodalomptsre) fektet hangslyt, az a linearitst csak annyira fogja rezni, hogy a jtknak lesz egy kezdete, meg lesz egy vge.

Ha mr szba hozttok a multiplayer mdot is tmogat majdani kiegsztt, mit lehet rla tudni (mikor rkezik, milyen tbbjtkos lehetsgeket terveztek)?

A jtkosnak egszen ms jtkmenetre van szksge single/multiplayer mdban, de mivel egyikben sem akartunk kompromisszumot ktni, a multiplayer ersen klnbzni fog a single mdtl, s egszen msra fog sszpontostani. Mindenesetre prbljuk kihozni a maximumot mindkettbl.

    
Lehet mr tudni, milyen konfigurcin fog futni az IG3, vagy ez a krds mg tl korai?

Az optimlis konfigurci Pentium III 500 MHz 32 Mbytos GeForce 2 videokrtyval, de kisebb teljestmny gpen is mkdni fog.

Hol tartotok az IG3 fejlesztsvel?

A csatk s a taktikai rsz mg finomtsra szorul, ami a taktikai AI-t illeti, a fejlesztk mr most nem tudjk megverni, finomtani kell, hogy verhet legyen. :) A stratgiai rendszer rszletesen ki van dolgozva, de mg programozs eltt ll.

Az rk krds: lesz-e magyar nyelv verzi?

Termszetesen lesz magyar nyelv verzi.

Lesz-e jtszhat dem, s mikor?

Igen, sszel.   


Mikor kerl majd a (hazai) boltokba az Imperium Galactica III: Genesis?

A klfldi megjelenssel egyidben jut el a hazai jtkosokhoz.

Van-e valami, amire nem krdeztem r, de felttlenl el akarjtok mondani a jtkkal kapcsolatban?

Az IG3 elksztsekor a legfontosabb motvum szmunkra, hogy egy tgondolt, logikus, emberlptk jtkot ksztsnk, ami olyan lmnyt nyjt a jtkosoknak, mintha megnznnek egy sci-fi filmet a moziban, vagy elolvasnnak egy j sci-fi regnyt. Elgondolkodtat elemeket is tallhatunk, st mg akr filozfikus mlysget is felfedezhetnk benne. :) Ez termszetesen nem jelenti azt, hogy elvisszk a jtkot a hardcore irnyba. :)

Ksznjk hogy idt szaktottatok rnk, sok sikert a fejlesztshez, hajr Magyarorszg!"

 

 


A szerkeszt (Era) elrhetsge:
erikaorosz@live.com

Frum
 

SZERVEREK
(Hamachi)

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
rszimultor PC  - weboldal
 
Linkek
 
Ltogatink
Induls: 2004-07-24
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!