
Pr hnappal ezeltt kerlt nyilvnossgra, hogy a Digital Reality helyett a szintn magyar Philos Labs berkeiben folyik az Imperium Galactica sorozat harmadik epizdjnak fejlesztse. A fejleszts vezetjt krdeztk a jtkrl.
PC Dome: Elszr is lgy szves mutatkozz be: hogy hvnak, mita vagy a Philosnl, s mi a feladatod az IG3 fejlesztsben?
Sugr Rbertnek hvnak, s hivatsszeren 1996 ta foglalkozom jtkprogramok fejlesztsvel. Kezdetben egyszerbb logikai jtkokat ksztettem, nhny bartom segtsgvel, melyeket kisebb magazinok CD mellkleteire rtkestettem. 1998-ban szletett meg a fejemben egy komolyabb jtk elksztsnek az tlete. Tbb mint kt vig tartott, mire sikerlt sszegyjtenem egy kis csapatot, illetve megismerkedtem a legfrissebb technolgikkal. 2000 elejn kezdtnk el klnfle engine-eket fejleszteni, melyek jabb vltozatait a mai napig is hasznostjuk. 2001 v elejn fordulatot vett az letem, hiszen jtkunkat, az Imperium Galactica III-at a Philos Laboratories kitn s lelkes grafikuscsapatval folytathatom. Hogy mi a konkrt feladatom az IG3-ban? Producerknt a gyrtsi folyamatokat koordinlom (gyrtsvezetek). Sokemberes projekteknl szksges jl megszervezni a gyrtst, hogy hatkonyan folyhasson. Vezet programozknt pedig segtek tltni s megtervezni a kd klnfle rszeit, s persze nekem is vannak programozsi feladataim, mint pl. GUI, NPC-k, stb...
PCD: Hogyan illeszkedik az IG3 trtnete az elz kt jtkhoz?
S.R.: A trtnet a kzeljvbl indul, fhst a jtkos irnythatja, az ltala vezetett hadiflotta csatit mutatja be. Az IG3 nem trtneti, technikai rszleteiben tmaszkodik az elz kt rszre, hanem inkbb koncepcijban. (Termszetesen a mai elvrsoknak megfelelen ksztettk.)
PCD: Mirt dntttetek a jtkstlus megvltoztatsa mellett, hogy a kolonizci kevesebb hangslyt kap, s inkbb az rcsatkra fkuszltok?
S.R.: gy lttuk, hogy az utbbi vekben megvltoztak a jtkosok ignyei. Ma mr nem mindent akarnak egy jtkban, hanem egyetlen dologra koncentrl, de abban tnyleg szuper programokat. Dntennk kellett, merre vigyk a jtkot: a kolonizls s a httrstratgia legyen a fkuszban, vagy a csatk? (Az IG2-ben is ltalban automatra kapcsoltk az egyiket a jtkosok, s fleg a msikkal trdtek). gy gondoltuk, a csatkat nagyon ltvnyosra s izgalmasra meg tudjuk csinlni, gy arra sszpontostunk inkbb. Termszetesen megmarad a httrstratgia, kolonizls, fejleszts is, csak kisebb hangslyt kap.
PCD: A kisebb hangslyt kapott kolonizci milyen formban valsul meg?
S.R.: A jtk sorn mindenre lesz idnk: kolnikat pthetnk, idegen technolgikat szerezhetnk meg, fegyvereket ksrletezhetnk ki stb. Hrom fle kolnink lesz: tudomnyos laboratrium, ipartelep, s katonai bzis. A jtkos maga dnti el, milyen kolnit pt, valamint hov pti azt. Tmegek lnek a kolnikon, m ha valaki jelents cselekedetet hajt vgre, kiemelkedhet. Ebben az esetben mr teljesen nll NPC-krl beszlhetnk, akik klnbz kpessgekkel rendelkeznek (tudomnyos, mrtani, katonai). Jelents a szerepk, hiszen segtsgkkel hatkonyabban lehet megoldani a rnk vr feladatokat.
PCD: Mennyiben fognak hasonltani/klnbzni az rcsatk az IG2-hz kpest?
S.R.: Az alapkoncepcink az, hogy arnylag kevs, de hatalmas hadihajbl ll flottt irnytunk. A csatkban nagyon komolyan bele lehet menni az rhajk irnytsba, akr szimultor-mlysgig. A lnyeg, hogy taktikai dntseket hozunk, nem stratgiaiakat. Sokkal finomabban, rszletesebben irnytjuk a hajinkat, mint az IG2-ben, s mindegyik abszolt egyni lesz, kln-kln fejleszthetjk, szerelhetjk fel ket. Egy-egy haj nagyon sokig pl, s sokba kerl, gy igazi rtk lesz a jtkos szmra, nem fogja odadobni ldozatnak, hogy "sebaj, majd ptek helyette msikat".
PCD: Tudntok bvebben meslni a kutats terletn tervezett jdonsgokrl?
S.R.: A megszokottl eltrek lesznek az erforrsok, az sszes projekt relis s hihet id alatt zajlik majd le. (Pl. egy komolyabb kutats akr 20-30 vig is eltarthat.) Az idegen technolgikat a kldetsekben (tulajdonkppen a "csatkban", csak a kldetsek egy rsze csata nlkl is megoldhat) lehet megszerezni. Hasznostsuk a kvetkezkppen trtnik: tudsaink megfejtik, elemzik ezeket a technolgikat (zskmnyolt berendezseket) egy-egy ltalunk elindtott kutatsi projekt keretben. Ahogy a projekt zajlik, elllnak olyan elmletekkel, mely elmletekre alapozva a mrnkeink jabb technolgit fejleszthetnek ki. (amiket mr mi is tudunk hasznostani, s ebbl a technolgibl kszlnek el azok a berendezsek, amelyekbl az rhajinkat felszereljk)
PCD: Mekkora szerepet kap a diplomcia, s milyen mdon lesz megvalstva?
S.R.: A jtk trtnetben az emberisg nem rbirodalmat pt, hanem szmkivetettknt bolyong a galaxisban s prbl tllni - ezrt nem lesz globlis, birodalom-szint diplomcia s kmkeds. Az ilyen dolgok a kldetsekre korltozdnak, s a konkrt csata szintjn kommuniklunk az ellensggel. Elfordulhat az is, hogy vratlan esemnyknt kerl elnk egy fontos diplomciai dnts, ami befolysolja a viszonyunkat a tbbi fajjal, st, mr az is egyfajta diplomciai vlasznak minsl az idegenek tnykedsre, hogy a tbb egyszerre knlkoz mission kzl melyiket vlasztjuk.
PCD: Milyen lesz a 6 idegen faj?
S.R.: Az IG2 fajai nem szerepelnek, mind vadi j. A fajok klsejkben, viselkedskben, kultrjukban hihetek lesznek, hiszen meg kell felelnik annak a kvetelmnynek, hogy ez egy tudomnyos, fantasztikus jtk :-) A klnbz fajokhoz tartoz mestersges intelligencia egszen msknt reagl ugyanazokra a helyzetekre, s termszetesen a jtkos feladata lesz majd kiismerni az idegen fajokat s viselkedsket.
PCD: Lesz-e lehetsg tbbszemlyes jtkra?
S.R.: Egyelre nem. Terveink szerint a multiplayer jtk kiegsztknt jelenik meg, br ha belefr az igen szoros hatridket szab fejlesztsi idbe, akkor ksztnk olyan mdot, melyben kt jtkos egymssal kooperlva oldhatja meg a feladatokat.
PCD: Lesznek szerepjtkos elemek is a jtkban? A fhs mindig ugyanaz lesz, vagy tbb karakter kzl vlaszthatunk majd? Kik alkotjk majd az "csapatt"?
S.R.: A jtk elejn kivlaszthatjuk a megfelel karaktert, akit megszemlyestnk, ezen kvl tallkozhatunk s gazdlkodhatunk az NPC-kkel, akik kpessgeik s jellemvonsaik fggvnyben folyamatosan elltnak bennnket tancsokkal.
PCD: Mit lehet tudni a stratgiai fontossgnak titullt harci alakzatokrl ?
S.R.: Harci alakzatok tekintetben is jszer a koncepcink, ami azt jelenti, hogy a hagyomnyos fldi hadviselsben megszokott formciknak semmifle rtelmt nem ltjuk. Akkor kapnak szerepet, amikor az rhajk valamilyen kzs kpessgben egyestik eriket (pl. kzs pajzs mg bjnak, kzsen ltnak el energival egy ostromfegyvert stb.). Termszetesen minden ilyen kzs formcinak megvan a maga elnye s htrnya, a 3 dimenzis trben a formcik egszen msknt jelennek meg. (Gondoljunk pl. a bekertsre, ami 2D-ben egy krt, 3D-ben pedig egy gmbt jelent, vagyis sokkal tbb egysget ignyel.)
PCD: Lehet mr tudni, milyen konfigurcin fog futni az IG3?
S.R.: Az optimlis konfigurci egy Pentium III 500 MHz, 32 MB-s GeForce 2 videokrtyval, de kisebb teljestmny gpen is mkdni fog.
PCD: Lesz-e magyar verzi a jtkbl?
S.R.: Igen, mindenkppen lesz magyar vltozat.
PCD: Vgl pedig a jtkot vr rajongk szmra az egyik legfontosabb krds: mikor jelenik meg az IG3?
S.R.: Ez v vgre vrhat a megjelense.
PCD: Ksznjk a vlaszokat!